Баліка Людмила Миколаївна
Вчене звання: доцент.
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук.
Посада: доцент кафедри теорії і методики виховання.
Профілі:
ORCID https://orcid.org/0000-0003-0042-7744
Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57219293832
Google Scholar https://scholar.google.com.ua/citations?user=YEwfvL8AAAAJ&hl=uk&oi=a
Web of Science(WoS) https://www.webofscience.com/wos/author/record/JFK-7165-2023
Контакти: e-mail: liudmyla.balika@rshu.edu.ua

 

Сфера наукових інтересів: історія та сучасний стан освіти і виховання; гендерні студії.

Біографія:

Народилася у м. Рівне. У 1998 році закінчила загальноосвітню школу № 19  м. Рівне.

 Інформація про вищу освіту: 

Рівненський державний гуманітарний університет, 2003 р., вчитель початкових класів, вчитель образотворчого мистецтва у початкових класах.

 Стаж роботи: 9 років

 Кар’єрний ріст

Трудову діяльність розпочала у 2003 р. старшим лаборантом кафедри теорії і методики виховання РДГУ, наукову діяльність – у 2012 р. – викладачем Рівненського державного гуманітарного університету за сумісництвом. З 2018 р. й дотепер працює в Рівненському державному гуманітарному університеті на посадах старшого викладача, доцента кафедри теорії і методики виховання, заступник декана з виховної роботи педагогічного факультету РДГУ.

Дисертаційне дослідження:

Розвиток інтересу до читання в учнів у процесі діяльності шкільних бібліотек в Україні (1962-1991 рр.). (2017 р.)

Наукові та професійні досягнення:

Член «Всеукраїнської асоціації Василя Сухомлинського», посвідчення №22 від 15 червня 2021 р.

Член редакційної колегії фахового збірника наукових праць РДГУ «Інноватика у вихованні» (категорія Б), (Індекс Copernicus).

Учасниця міжнародного проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), (лист МОН від 10.09.2019 №1/9-573).

Співкерівник Гендерного центру «Ми різні – ми рівні».

Експерт з оцінювання учасників професійних компетентностей учасників сертифікації (наказ Державної служби якості освіти від 01.04.2019 № 01-11/17 «Про затвердження загального списку експертів, які можуть залучатися до проведення сертифікації»).

Науковий співробітник регіонального комплексного Науково-методичного центру інноваційних технологій освітнього процесу РДГУ (з 2018 року і дотепер)

Участь у держбюджетних темах:

Виконавець науково-дослідної теми «Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в сучасному освітньо-виховному просторі Рівненщини». Реєстраційний номер 0118 U 00 30 66 (01.01.2018-31.12.2022).
Виконавець науково-дослідної теми «Теоретичні й методичні основи підготовки майбутніх педагогів до виховної діяльності в освітньому просторі НУШ» (реєстраційний номер 0123U100075) (01.01.2023-31.12.2027).

 Навчальні дисципліни, які викладає:

Теорія і методика виховання.

Технологія та організація наукових досліджень в освіті.

Гендерний підхід в освіті і вихованні.

Актуальні проблеми освіти й педагогічної науки.

Актуальні проблеми у галузі освіти й виховання.

Організація виховної роботи в НУШ

 Автор майже 40 публікацій. Основні публікації:

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection.

  1. Зорочкіна Т., Вовкочин Л., Баліка Л. Зміст професійної підготовки вчителів початкової школи у закладах вищої освіти України. Наука і освіта. 2018. №2. 167-173. Web of Science Core Collection
  2. Oksana B. Petrenko, Tetiana S. Tsipan, Zhanna H. Stelmashuk, Nadiia M. Hrynkova and Liudmyla M. Balika. The specificity of preparing students at pedagogical universities for educational activity in the digital epoch Journal of Intellectual Disability – Diagnosis and Treatment, 2020, 8, 460-471. Scopus.
  1. Opria B., Petrenko I., Pavelkiv К., Denyshchuk І., DziubyshynaN., Balika L. Organizational and Pedagogical Conditions for Training Future Masters in Tourism in the Aspect of the Postmodern Approach. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(1), 215-232 https://www.lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/download/4160/3520

Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:

  1. Баліка Л. М. Використання інформаційних технологій у роботі бібліотеки закладу вищої освіти Conference Proceedings of the International Scientific Conference Economic and Social-Focused Issues of Modern World (October 24 – 25, 2018, Bratislava, Slovak Republic). The School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava, 2018; ISBN 978-80-89654-48-2; PP. 305-311. (0,3 д.а)
  2. Balika L., Petrenko О., Pustovit Н. The use of innovative technologies in the process of training of doctor of philosophy (PhD) in the specialty “011 Education Sciences” (Використання інноваційних технологій у підготовці доктора філософії (PhD) зі спеціальності «011 Науки про освіту»). Modern Technologies in Education. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2019; ISBN 978-83- 946765-5-1; pp. 495, illus., tabs., bibls, р. 216–226. (0.6 д.а)
  3. Баліка Л. Теоретичні основи формування культури екологічної поведінки учнів початкової школи засобами інтерактивних технологій. W trosce o rozwój i bezpieczeństwo dziecka we współczesnym świecie. apsekty społeczno-prawne. Collective Scientific Monograph. Redakcja naukowa Anna Pawlak, Beata Skwarek, Justyna Stadniczenko, Oksana Petrenko. Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa, Legnica 2022. 571 s. S.305-335.
  4. Баліка Л. Педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського в практиці сучасних закладів дошкільної освіти Рівненщини. Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в сучасному освітньо-виховному просторі Рівненщини: монографія. / ред. О. Б.  Петренко. Рівне: О. Зень, 2023. С. 33–53.
  5. Баліка Л. Досвід естетичного розвитку учнів початкової школи за педагогічними ідеями В. О. Сухомлинського. Творче впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в сучасному освітньо-виховному просторі Рівненщини: монографія. / ред. О. Б. Петренко. Рівне: О. Зень, 2023. С. 90-115.

Наукові публікації у наукових виданнях:

  1. Баліка Л. М. Актуалізація поглядів видатних українських педагогів щодо ролі книги та читання у вихованні особистості. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. / упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол.: О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан, Н. М. Гринькова та ін. Рівне : РДГУ, 2018. Вип. 7. С. 53-60. Copernicus https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/72/42
  1. Баліка Л. М. Роль шкільної бібліотеки у формуванні інтересу до читання у творчій спадщині В. О. Сухомлинського. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. / упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол.: О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан, Н. М. Гринькова та ін. Рівне: РДГУ, 2018. Вип. 8. С. 117-126. Copernicus https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/33/64
  2. Баліка Л. Творче використання ідей дитиноцентризму Януша Корчака в сучасній системі освіти України. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. / упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол.: О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан, Н. М. Гринькова та ін. Рівне : РДГУ, 2019. Вип. 9. С. 90-101. Copernicus https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/128/128
  3. Баліка Л., Шелюк Г. Читання як важливий засіб соціалізації дитини: актуалізація поглядів В. О. Сухомлинського. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол.: О. Б. Петренко, Р. Л. Сойчук, Т. С. Ціпан та ін. Рівне : РДГУ, 2019. Вип. 10. С. 137-142. Copernicus https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/203/175
  4. Баліка Л. Специфіка діяльності кабінету вивчення книги і читача в українському науковому інституті книгознавства (1926–1936). Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол. : Н. М. Коляда, Н. Б. Грицай, Т. С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ, 2020. Вип. 11. Том 1. С. 68-75. Copernicus https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/257/200
  5. Баліка Л., Ярута Н. Формування ціннісних орієнтацій дітей дошкільного віку на основі педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського: з досвіду роботи. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. Вип. 12. Рівне : РДГУ, 2020. С.75-84. Copernicus https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/257/200
  6. Петренко О., Баліка Л., Бричок С. Просвітницька діяльність інституту дитячого читання щодо розвитку педагогічних ідей про дитячу літературу й дитячих письменників (1920–1933 рр.). Гірська школа українських Карпат. № 22 (2020). С.67-72. https://journals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/download/4299/4848/
  7. Петренко О., Баліка Л., Бричок С. Аспірантура в Україні як основна форма підготовки наукових кадрів: рефлексія тривалістю у століття. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. Вип. 13. Том 2. Рівне : РДГУ, 2021. С.16-34. Copernicus
  8. Ludmiła Balika, Oksana Petrenko, Tetiana Tsipan. Social and pedagogical challenges for the modern family: actualization of the problem. Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy nr 41(4) / 2021. р. 83-91. ISSN 1896-8333, e-ISSN 2449-9013 https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/154521/edition/114025/content
  9. Баліка Л. Проблема морального виховання дитини на шпальтах українських педагогічних часописів (перша третина ХХ ст.). Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. Вип. 15. Рівне : РДГУ, 2022. С.146-153. https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/474/389
  10. Баліка Л. Формування освітнього простору класних кімнат Нової української школи: сім зон і їх характеристика. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. Вип. 16. Рівне : РДГУ, 2022. С.152-160. Copernicus https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/502
  11. Петренко О., Баліка Л., Бричок С., Гудовсек О. Роль дисципліни «Технологія та організація наукових досліджень в освіті» у підготовці майбутніх магістрів початкової освіти. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. 2023. № 17. С.67-76
  12. Баліка Л., Філоненко Р. Створення сучасного освітнього простору у закладах загальної середньої освіти на основі педагогіки Реджо Емілія. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. 2023. № 17. С.117-136.
  13. Баліка Л. М. Формування освітнього простору Нової української школи: аналіз існуючих вимог й рекомендацій. Соціальна робота та соціальна освіта. 2023 № 1 (10). С.145-151.

Авторські свідоцтва:

  1. № 79504. Монографія «Інноватика у вихованні: теоретико-прикладні аспекти» (01.06.2018).

Нагороди: Грамота НАПН України (№1-2/8-262 від 19.09.2019 р.), Почесна грамота Рівненської обласної державної адміністрації (Наказ №19-з від 28.04.2021р.).

Підвищення кваліфікації

  1. Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кафедра педагогіки, психології та корекційної освіти Тема: «Інноваційні технології викладання дисциплін виховного циклу в сучасному освітньому просторі». Сертифікат про стажування ПС 02139765/3-19 від 16.12.2019 р.
  2. Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave – School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava) (скорочено до «VŠEMVS») (Словацька Республіка). Тема «Наукова діяльність, організація навчального процесу та методика викладання в європейських вищих навчальних закладах» (з 27.08.2018 р. по 29.10.2018 р.) Сертифікат про стажування № 111-C від 29.10.2018 р.
  3. Міжнародне підвищення кваліфікації (Вебінар) «Онлайн навчання як нетрадиційна форма сучасної освіти на прикладі платформи Moodle». Сертифікат ES №2386\2020, від 16.11.2020 р. м. Люблін, Польща. 1,5 кредита ECTS (45 годин).
  4. Міжнародне підвищення кваліфікації (Вебінар) «Використання в сучасній онлайн освіті можливостей хмарних сервісів на прикладі платформи Google meet, Google Сlassroom». Сертифікат ES №3313\2020, від 21.12.2020 р. м. Люблін, Польща. 1,5 кредита ECTS (45 годин).
  5. Навчання на онлайн-платформі за підтримки Міністерства освіти і науки України:
  • «Онлайн-курс для вчителів початкової школи» студії онлайн-освіти EdEra та громадської спілки «Освіторія» (60 год., сертифікат від 7 жовтня 2018 року);
  • Онлайн-курс «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами». Сертифікат 26.05. 2019. 30 годин.
  • Онлайн-курс «Недискримінаційний підхід у навчанні». Сертифікат 26.05.2019. 32 години.
  • Онлайн-курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти». Сертифікат 22.05.2019. 80 годин.
  • Онлайн-курс «Академічна доброчесність». Сертифікат 13.10.2019. 4 години.
  • Онлайн-курс «Ключові уміння 21-го століття» студії онлайн-освіти EdEra. Сертифікат 31.05. 2020. 5 годин.
  • Онлайн-курс Prometeus «Наукова комунікація в цифрову епоху» (90 год., 11.06.2020).
  • Онлайн-курс Prometeus «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів» (60 год., 31.07.2022).
  • Онлайн-курс Prometeus «Шкільне життя онлайн» (30 год., 17.07.2022).
  • Онлайн-курс «Школа стійкості» (30 год., 31.05.2023 р.).