
Пелех Юрій Володимирович
Посада: професор кафедри педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи; проректор з науково-педагогічної роботи європейської інтеграції та інновацій
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Вчене звання: професор
Профілі:
ORCID https://orcid.org/0000-0002-1737-4557
Scopus https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57193958631
Google Scholar https://scholar.google.com.ua/citations?user=wN29zn8AAAAJ&hl=uk&oi=ao
Контакти: e-mail: pelekhyurii@ukr.net
Сфера наукових інтересів: аксіопедагогіка, теорія і методика викладання у вищій школі, педагогіка вищої школи, управління навчальними закладами
Біографія:
Народився на Житомирщині. У 1989 році із золотою медаллю закінчив Ярунську загальноосвітню школу Новоград-Волинського району Житомирської області і вступив на навчання до Рівненського державного педагогічного інституту.
Інформація про вищу освіту:
Рівненський державний педагогічний інститут, 1994 р. «Педагогіка і методика початкового навчання. Музика»; вчитель початкових класів і музики.
Міжнародний економіко-гуманітарний університет ім. акад. С. Дем’янчука, 2010 р. «Менеджмент організацій», менеджер-економіст.
Стаж роботи: 26 років
Кар’єрний ріст
Під час навчання в інституті працював учителем початкових класів у Ярунській загальноосвітній школі та вчителем музики у Гірківській загальноосвітній школі Новоград-Волинського району Житомирської області.
З 1994 року працював на кафедрі педагогіки Рівненського економіко-гуманітарного інституту, обіймав посади асистента (1994), викладача (1995), старшого викладача (1996).
У 1994 році – здобувач Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України.
З 1999 року – доцент кафедри початкового навчання Рівненського економіко-гуманітарного інституту (нині Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука).
З 1996 до 1997 року – завідувач кафедри педагогіки Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука.
З 1997 року – проректор з міжнародних зв’язків Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука.
З 2002 року – проректор з наукової роботи Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука.
З 2008 року – Радник голови державної служби інтелектуальної власності України.
З 2006 по 2009 рік – докторант Інституту вищої освіти Національної Академії педагогічних наук України. У 2010 році також здобув вищу освіту за спеціальністю «Менеджмент» (кваліфікація «менеджер-економіст»). У 2011 році йому присуджено вчене звання професор. З лютого 2013 – директор Навчально-наукового інституту дистанційної освіти, проректор з науково-педагогічної та навчально-методичної роботи, завідувач кафедри суспільних дисциплін Національного університету водного господарства та природокористування. З травня 2015 року – проректор з науково-педагогічної та навчально-методичної роботи РДГУ. За період роботи на керівних посадах був неодноразово запрошений до роботи у складі Державної інспекції навчальних закладів та у експертних комісіях МОН України.
Дисертаційні дослідження:
Кандидатська дисертація на тему «Педагогічні основи організації позакласної виховної роботи зі старшокласниками в загальноосвітній середній школі» (1997 р.) 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.
Докторська дисертація на тему «Теоретико-методичні засади ціннісно-смислової готовності майбутнього педагога до професійної діяльності» 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (011 Освітні, педагогічні науки).
Наукові та професійні досягнення:
- Участь у міжнародному українсько-польському проекті «Молоді та креативні – індустрії для взаємодії української та польської молоді» (з 2016р.).
- Участь у міжнародному освітньому проекті «Erazmus+з українськими університетами» (Проект № 2017-1-PL01-KA107-035904 ), де задіяні 16 університетів України та 26 університетів із зарубіжних країн. Прямий партнер – Жешувський університет (Республіка Польща) (2017–2022 рр.).
- Член наукової ради трьох всеукраїнських фахових видань та 7 міжнародних наукових видань (4 – включено до міжнародних наукометричних баз Scopus, WoS, Copernicus, Open Journal та ін.), зокрема:
- Journal «Problems of Education in the 21st Century» Lithuania (2011- до т. часу) (Рецензування збірника, WoS).
- «Edukacyjna Analiza Transakcyjna» (2017- до т. часу) (Рецензування збірника).
- Нова педагогічна думка : наук.-метод. журн. / Рівнен. обл. ін.-т після диплом. пед. освіти, Рівнен. держ. гуманітар. ун-т. (2011- до т. часу.) (Член редколегії).
- Духовність особистості: методологія, теорія і практика / Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля (2011- до т. часу) (Член редколегії).
- «Švietimas: politika, vadyba, kokybė» (Образование: политика, менеджмент, качество) (Член редколегії).
- Член спеціалізованих вчених рад:
- К 47.053.01 за спеціальностями 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти (РДГУ). (Наказ МОН України від 29.12.2014 р. № 1528 з 2014 до 2016 рр.).
- К 47.104.08 за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти (НУВГП). (Наказом МОН України від 29.09.2014 р. № 1081 з 2014 до 2016 рр.).
- Д 26.062.15 за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти (Національний авіаційний університет). (Наказ МОН від 13.07.2015 р. N 747).
- Голова спеціалізованої вченої ради Д 47.053.01 у Рівненському державному гуманітарному університеті (2016 р. по т. ч.).
- Проректор з науково-педагогічної та навчально-методичної роботи НУВГП (Національного університету водного господарства та природокористування) (2014-2015 рр.).
- Проректор з науково-педагогічної та навчально-методичної роботи РДГУ (Рівненського державного гуманітарного університету) (2015 р. – 2020 р.). З 2020 року проректор з науково-педагогічної роботи, європейської інтеграції та інновацій РДГУ.
- Голова обласної організації ВПП «Зелений тризуб» (з 2014 й дотепер).
- Радник голови Державної служби інтелектуальної власності України з 2008 по 2016 рр.
- Керівництво проблемною групою студентів на кафедрі педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи «Аксіопедагогічні засади розвитку майбутнього вчителя» (затверджено протоколом кафедри педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи РДГУ №7 від 06.09.2018 р.).
- Виступає офіційним опонентом дисертаційних досліджень.
Участь у держбюджетних темах:
Науковий керівник наукової теми «Теоретико-методологічні засади становлення та розвитку аксіопедагогіки на сучасному етапі гуманізації системи освіти України» (№ держреєстрацї 0118U006318 в УкрІНТЕІ, роки виконання 2018 – 2023 рр.).
Навчальні дисципліни, які викладає:
- Педагогіка вищої школи
- Управління навчальним закладом
- Теорія і методика викладання у вищій школі
Автор понад 150 публікацій. Основні публікації:
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection.
- Pelekh Y. V. Oksentiuk N. V. The role of personality resources in cultivating self-efficacy in ukrainian students [Electronic resource]. Novosibirsk State Pedagogical University Bulletin (Vestnik Novosibirskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta). 2016. Access mode: http://en.vestnik.nspu.ru/article/203 .
- Andrii Lytvyn, Vitalii Lytvyn, Larysa Rudenko, Yuriy Pelekh and others. Informatization of technical vocational schools: Theoretical foundations and practical approaches. Education and Information Technologies. First Online : 08 August 2019.
- Yanitskij M. S., Seryj A. V., Braun O. A., Pelekh Y. and others. The value orientations system of Generation Z : social, cultural and demographic determinant. Siberian Journal of Psychology. 2019. № 72. Р. 46 – 67.
- Shevtsiv Z., Pelekh Y., Filonenko M., Grygus I., & Zukow W. Development of Primary School Sports Trainers’ Inclusive Competences in Two Physical Education Programs : Comparative Analysis. International Journal of Applied Exercise Physiology. 2020. 9(1). Р. 166-178.
- Bekh, I., Pelekh, Y. Genesis- modeling method in the educational process. Journal of History Culture and Art Research. 20 Supplement Issue 2. 2020 r.
- Mykhalchuk Nataliia, Pelekh Yurii. The empirical research of the professional reliability of 550 doctors during the COVID-19 pandemic in Ukraine. Balneo Research Journal. 2020. 11(3). Р. 393–404.
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Професійний успіх у контексті стратегії сталого розвитку: освіта, економіка, екологія : монографія / [М. Б. Євтух та ін. ; упоряд.: Н. О. Терентьєва, Л. Г. Горяна] ; Міжнар. акад. культури безпеки, екології та здоров’я [та ін.]. – Черкаси : Чабаненко Ю. А. [вид.], 2018. 410 с. (Авторський внесок 7%; С. 45–74).
- Пелех Ю. В. Система цінностей майбутнього фахівця і його місце на сучасному ринку праці : монографія / Ю. В. Пелех, Д. Кукла. Рівне : Волинські обереги, 2019. 184 с. (Авторський внесок 80%).
- Проведення процедури акредитації напряму підготовки: методичні рекомендації / Упоряд.: Ю. В. Пелех, О. А. Байло ; Міністерство освіти і науки України, Рівнен. держ. гуман. ун-т. Рівне, 2018. 58 с. (Рекомендовано до друку вченою радою РДГУ, протокол № 5 від 31 травня 2018 р.).
- Проведення процедури акредитації освітньої програми на другому (магістерському) рівні вищої освіти: методичні рекомендації / Упоряд.: Ю. В. Пелех, О. А. Байло; Міністерство освіти і науки України, Рівнен. держ. гуман. ун-т. Рівне, 2018. 42 с. (Рекомендовано до друку вченою радою РДГУ, протокол № 5 від 31 травня 2018 р.).
- Проведення процедури акредитації освітньої програми на другому (магістерському) рівні вищої освіти: методичні рекомендації / Упоряд.: Ю. В. Пелех, О. А. Байло; Міністерство освіти і науки України, Рівнен. держ. гуман. ун-т. – 2-ге вид. перероб. і допов. Рівне, 2018. 55 с. (Рекомендовано до друку вченою радою РДГУ, протокол № 8 від 27 вересня 2018 р.).
Наукові публікації у наукових виданнях:
- Пелех Ю. В. Непеляк М.С. Глобалізаційний вимір сучасного вищого навчального закладу: інноваційний погляд. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2017. Вип.17 (60). С. 22–25.
- Петренко О. Б., Пелех Ю. В., Пелех Л. Р. Інноваційне управління вищими навчальними закладами: теоретичний аналіз проблеми. Інноватика у вихованні. 2017. №5. С. 31–40.
- Пелех Ю. В. Формування вчителя майбутнього : аксіологічний контекст. Інноватика у вихованні. Вип. 6. С. 34 – 46.
- Pełech Jurij, Juzyk Оlha. Cechy przygotowania zawodowego nauczycieli informatyki w Polsce. Науковий вісник Миколаївського національного університету ім. В. О. Сухомлинського. 2018. №1 (60). С. 248–254.
- Рогоза В. В., Пелех Ю. В. Формування екологічних цінностей майбутніх учителів природничих наук у процесі професійної підготовки: формувальний етап. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки. 2020. №3. С. 114–119.
- O ROLI OSOBOWOŚCI W PODEJŚCIACH DO BADANIA JAKOŚCI ŻYCIA LUDZI Z OGRANICZONYMI MOŻLIWOŚCIAMI / Y. Pelekh, N. Oksentiuk // Journal of Education, Health and Sport. 2017. Vol. 7, №1. P. 259-271.
- Pelekh Y., Klymchuk О. Teoretyczne i praktyczne przesłanki zwrócenia do teorii aksjologicznej szkolenia zawodowego pielęgniarek. Journal of Education, Health and Sport. 2017. 7(11). P. 419–430.
- Demianuk V., Pelekh Y. Experimental verification of the development of college students’ value professional orientation. Journal of Education, Health and Sport. Bydgoszcz, 2019. NR 9(1). P. 495–518.
- Яницкий М. С. Идентичность как динамическая иерархическая система: социальный и культурный контекст формирования / М. С. Яницкий; А. В. Серый; О. А. Браун; Ю. В. Пелех; О. В. Маслова и др. // Kemerovo State University Bulletin. Т. 74. Вип. 2.
- Bekh I., Pelekh Y. Genesis-modeling method in the educational process. Актуални политики и практики в образованието. Компетентностният подход в образователния процес: сборник с доклади втора научно-практическа конференция (г. Плевен, 9 октомври 2020 г.). Плевен, 2020. С. 17–30.
- Пелех Ю. Якість і реформи чи «кредитна» імітація? Освіта.ua: сайт про освіту в Україні та за кордоном. URL: http://osvita.ua/vnz/reform/78646/. Дата перегляду : 29.12.2020 р.
- Пелех Ю. В., Шетеля Н. І. Сучасна культурна ситуація та її вплив на галузь культури і мистецтв. Грааль науки: за матеріалами I Міжнародної науково-практичної конференції «An integrated approach to science modernization: methods, models and multidisciplinarity» (м. Вінниця (Україна), м. Відень (Австрія), 19 лютого 2021 р.). 2021. №1 (лютий 2021 р.). С. 425–427.
Наукове керівництво здобувача, який одержав документ про присудження наукового ступеня:
- Шевців Зоя Михайлівна. Дисертація «Теорія і методика професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до роботи в інклюзивному середовищі загальноосвітнього навчального закладу» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук з спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Захищена на спеціалізованій вченій раді Д47.053.01 у Рівненському державному гуманітарному університеті, 30.01.2018 р.
- Борейчук Анна Вікторівна. Дисертація «Формування освітніх компетентностей майбутніх юристів у процесі професійної підготовки» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук з спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Захищена на спеціалізованій вченій раді К47.104.08 у Національному університеті водного господарства та природокористування, 14.06.2018 р.
- Юрчук Олексій Іванович. Дисертація «Педагогічні умови підготовки майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму в дошкільних навчальних закладах» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук з спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Захищена на спеціалізованій вченій раді Д 47.053.01 у Рівненському державному гуманітарному університеті, 04.04.2019 р.
- Дем’янюк Віктор Володимирович. Дисертація «Формування у майбутніх спеціалістів з бухгалтерського обліку ціннісних професійних орієнтацій у фаховій підготовці» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук з спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Захищена на спеціалізованій вченій раді Д 47.053.01 у Рівненському державному гуманітарному університеті, 07.11.2019 р.
- Рогоза Валентин Володимирович. Дисертація «Педагогічні умови формування екологічних цінностей майбутніх учителів природничих наук у процесі професійної підготовки» на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Захищена на спеціалізованій вченій раді Д 47.053.01 у Рівненському державному гуманітарному університеті, 26.01.2021 р.
Нагороди: Нагрудний знак «К. Д. Ушинський», Почесні грамоти АПН України (2000, 2002), МОН України (2001, 2008), Рівненської облдержадміністрації та обласної ради; знаком Відмінник освіти України (2002), Подякою Прем’єр-міністра України та Посольства України в Естонії.
За результатами рейтингу Всеукраїнського громадсько-політичного тижневика «Освіта» професор Пелех Ю.В. визнаний кращим освітянином 2009 року. За результатами рейтингу науково-педагогічної активності науково-педагогічних працівників РДГУ увійшов до першої п’ятірки.
Підвищення кваліфікації
- Національна академія педагогічних наук України; ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»; Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти. Свідоцтво СП 35830447/1023-17. Тема «Розвиток управлінської компетентності керівних кадрів вищих навчальних закладів» від 18 березня 2017 р.
- Вища школа Уні-Терра в Познані (Республіка Польща). Сертифікат №51/19 (від 25.04.2019 р. до 25.10.2019 р.) від 25 жовтня 2019 р.


